1/07/2013

Sekava postaus

matkaeväät miinus kahvit jotka tuli host mamille!

Tämmöset näkymät Lahti-Helsinki tieltä

...ja tämän näköistä Maidstonessa!


Tukholmasta otettu laskeutuessa sinne

Että mä olen iloinen, että pääsin suht ajoissa eilen kotiin kaiken sen sekavan illan jälkeen. Ensinnäkin lento Tukholmasta Heathrowiin oli myöhässä noin 15 minuuttia, koska siellä oli laskeutuessa vähän jonoa. Matkalaukkuja sai myös odottaa noin tunnin ja siitä kauhealla kiireellä etsimään metroa, jotta pääsisin Lontoon keskustaan. Metro löyty, mutta siitä se alamäki sitten lähti.

Tosiaan, koska oli sunnuntai niin metroliikenne oli pysähtynyt parissa kohtaa Heathrowilta keskustaan. Kysyin reippaana tyttönä neuvoa ja mua kehotettiin nousemaan platform two metroon. Siellä sitten huomasin, että ei vittu meen taakkepäin. Jouduin kantamaan mun kahta laukkua (jotka tuntu sillä hetkellä, että ne olisi pakattu täyteen tiiliskiviä) ylös ja alas portaissa jotka oli loputtomat. Kysyin henkilökunnalta apua hypättyäni pois metrosta ja mulle kerrottiin, että eikun takas samaan suuntaan mistä tulinkin. Metroliikenne oli kuulemma seis kyseisellä asemalla ja sen takia ihmisiä vilisi ihan väärissä paikoissa. Jes, eihän mulla edes ollut kiire vikaan junaan joka suuntaisi Maidstoneen. Meidät ohjattiin vikalla asemalla busseihin jotka kuljetti meidät seuraavalle aktiiviselle asemalle. Äiti oli ihana, kun soitteli mulle aktiivisesti ja auttoi mua kertomalla mihin aikaan lähtee minnekkin junia. Olin siis onnistuneesti onnistunut kuluttamaan puheajan loppuun eikä mulla ole tuossa puhelimessa nettiä vielä, sillä se maksaa älypaljon ulkomailla.

Vihdoin pääsin asemalle joka suuntasi suoraan Green Parkiin. Kattelin kelloa hien valuessa otsalla ja sydän rinnassa tykyttäen, että kerkeenkö junaan. Pari asemaa ennen määränpäätä totesin etten millään kerkeä sillä mun oli vielä tarkoitus vaihtaa Piccadelly linja Victoria linjaan. Kerroin mamille sitten asian laidan ja sanoin meneväni ekalla junalla aamulla Maidstoneen. Onnistuin kaiken lisäksi jäämään pois väärässä kohtaa, koska katsoin väärin metrokartasa, että toinen suunta veisi suoraan Victorialle. Siinä kohassa peli oli siis menetetty. Jos en olisi hypännyt pois olisin saattanut keretä junaan tai olisin ollut pari minuuttia myöhässä. No minkäs sille mahtaa. Kiroan edelleen sunnuntain metroja, sillä mulla ei ollut tosta hajuakaan.

Victorialla puhelimeen tuli taas yhteydet ja mami oli lähettänyt viestiä, että mun pitäisi mennä Rochesterin tai Gillinghamin junaan. Sieltä sitten ottaisin taksin. En tullut edes ajatelleeksi, että voisin tehdä noin vaikka oo Rochesterissa juhlinu kavereiden kanssa, joista osa lähti taksilla himaan. Ilta/yö alkoi kääntyä mun eduksi, sillä konduktööri ei tullut joten sain ilmaisen matkan. ''Hienoa säästäisin nekin rahat taksiin'' ajattelin junassa istuessani. Rochesterissa pois noustessani kysyin takanani kävelleeltä tytöltä, että oisko sillä mitään hajua, että missä olisi lähin taksiparkki. Vastaukseksi tuli, että hän oli myös ekaa kertaa asemalla eli tyhjän päällä olin edelleen. Rappusissa samainen tyttö kysyi, että tarvitsinko apua laukkujen kanssa ja vastasin, että mielelläni. Siinä sitten kerroin kuinka mun pitäisi laukkujen kanssa päästä jollain tavoin Maidstoneen ja etsiä taksi jotta voisin toteuttaa sen, sillä olin myöhästynyt junasta. Yllätyksekseni tämä kyseinen tyttö asui myös Maidstonessa ja oli myöhästynyt myös junasta. Ehdotin, että otettaisiin yhdessä taksi ja maksettaisiin puoliksi, mutta tytön poikaystävä oli tulossa hakemaan häntä. Tyttö, joka osoittautui ranskalaiseksi, ehdotti, että tulen heidän kyydillä.

Lopulta olinkin samassa autossa tämän ranskalaisen tytön ja hänen poikaystävänsä kanssa kohti Maidstonea. Asuivat jopa samalla suunnalla kuin meitsi ja pääsinkin noin 500 metrin päähän kodistani. Väsymys ja nälkä painoi matkamiestä ja oli aivan ihana tunne nähdä tutut mestat ympärillä. Tarjosin matkasta tottakai rahaa (moneen kertaan, sillä täällä on kohteliasta kieltäytyä pari kertaa) ja heitin jopa etupenkille. Sain rahat kuitenkin takaisin. Selitykseksi sain, että he tulivat muutenkin tänne joten siitä ei ollut ylimääräistä vaivaa. Kiittelin vielä useaan otteeseen ja kerroin, että itselleni tulee niin kovin huono omatunto, kun eivät suostuneet ottamaan rahojani. Haha. Kävelin sitten laukkujeni kanssa kotiin ja juoksin ensimmäisenä keittiöön syömään. Se tunne, kun olin päässyt sänkyyn kylläisenä oli jotain taivaallista sillä hetkellä. Samaan aikaan olin aivan vitun iloissani siitä, että maksoin koko matkasta Heathrowista Maidstoneen vaivaiset 8.60 puntaa (one day travel card). Yö muuttui nopeasti lottovoitoksi.

Lennot meni itessään muuten tosi hyvin ja selvisin kunnialla Helsinki-Vantaalta Arlandalle ja Arlandalta London Heahtrowiin. Nyt suuntaan nukkumaan, sillä eilinen meni vähän pitkäksi. Pääsin kotiin vasta yhden maissa(eli Suomen aikaa klo 3, enkä ollut syönyt klo 11sta jälkeen tai juonut klo 16.00 jälkeen). Pahoittelen sekavaa tekstiä, mutta väsyttää. Editoin varmaankin huomenna.

Translation
Gosh. The trip from London Heathrow to Maidstone was absolutely horrible. Gladly it ended well and I'm much more richer that I was supposed to be - and I'm in Maidstone. Still, never again please!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti